Přeskočit na obsah

Naše Toyota Hilux na Rallye Dakar 2022

14. 2. 2022

MRG Dakar_Toyota Eder22

 

Naše Toyota Hilux byla v roce 2022 opět součástí týmu Moto Racing Group na Rallye Dakar! Pojďte si v následujících řádcích projít zákulisí závodu společně s majitelem týmu MRG Ervínem Krajčovičem.

Dakar rallye je považován za nejnáročnější motoristický závod na světě. Dva týdny a tisíce kilometrů, které musely zdolat závodní posádky, ale také doprovodné týmy během letošního ročníku pořádaném znovu v Saudské Arábii.

Český tým, Orion - Moto Racing Group, má za sebou už 9. účast v řadě a nezbytnou součástí jejich dakarské “výbavy” jsou doprovodné vozy Toyota. “Kdysi před lety jsme do flotily zařadili 150 Land Cruiser. Postupem času se řady rozrostly a nyní využíváme Toyoty hned tři,” upřesnil majitel týmu, Ervín Krajčovič.

Přestože je český tým zaměřený pouze na závodní motocykly, neobejde se bez logistického zajištění několika automobilů. A to je chvíle, kdy je nezbytné mít techniku, na kterou je třeba se v náročných podmínkách spolehnout a zároveň poskytne komfort pro celou posádku. “Součástí týmu máme ke “stopadesátce” ještě dva vozy Toyota Hilux. Na Dakar lze registrovat dva různé typy tzv. press car - s nezbytnou úpravou, nebo sériový. 150 Land Cruiser a jeden Hilux mají ochranný rám, kompresor pro dofukování pneumatik, závodní sedačky, čtyřbodové pásy nebo třeba přídavná světla. Tato auta jsou vybavena speciálními navigačními přístroji a mohou kdekoli po závodní trati. Přes duny, řečiště.. Záleží pouze na posádce, jaké místo na dráze si k focení nebo natáčení vybere. Novinářská auta, která jsou určena pro přesun z bivaku do bivaku takové vybavení nepotřebují. Nicméně i tak je důležité, abychom se na ně mohli spolehnout, jelikož každý den potřebujeme dostat lidi i materiál zase zpět do bivaku. Po všech dlouholetých zkušenostech nám z Toyota vyšla jako jednoznačná volba,” pokračuje Krajčovič.

A jak vlastně takový den na Dakaru probíhá? Doprovodné týmy odjíždí z bivaku ještě daleko před svítáním a pokračují stovky kilometrů dál do dalšího bivaku. Pokud máte novinářské auto upravené na závodní dráhu, najezdí spoustu kilometrů v offroadu, aby se posádka dostala na potřebná místa. V takovém případě se pohybuje po stejné trase, jako závodníci. Díky tomu mohou vznikat krásné akční fotky a záběry přímo z pouště.

Na letošní ročník Dakaru se nám podařilo postavit asistenční kamion, ale loni jsme na Dakaru Hiluxe využili spolu s dodávkami k přepravě části zázemí. Celý Dakar odvozil přívěs, se kterým jsme se několikrát podívali do terénu. Je skvělé, že se na jeho služby, také díky spolupráci s Toyota Auto Eder, můžeme spolehnout každý rok,” doplňuje Ervín Krajčovič, jehož tým loni vyrovnal nejlepší český výsledek na Dakaru 10. místem a letos se probojoval hned 2x mezi nejlepších 10 v jednotlivých etapách.

Sdílet článek


Mohlo by vás zajímat

Flotilu VK Karlovarsko jsme rozšířili o vůz Toyota Proace Verso
20. 12. 2021

V rámci partnerství s volejbalovým extraligovým klubem VK Karlovarsko jsme v pátek 17. 12. 2021 obohatili jejich stávající flotilu…

Posilujeme tým VK Karlovarsko, flotilu vozů rozšiřujeme o další Toyotu Proace Verso
10. 3. 2022

V rámci partnerství s volejbalovým extraligovým klubem VK Karlovarsko jsme ve čtvrtek 10. 03. 2022 obohatili flotilu vozů VK Karlovarsko…

Zúčastnili jsme se mezinárodního Lexus meetingu
16. 12. 2021

Každé čtyři roky se koná evropské setkání prodejců Lexus zvané European Retailer Meeting. To poslední, online kvůli koronavirovým opatřením, se…